De Helmondse Imkervereniging heeft enkele maanden terug besloten haar Bijenhal in de Warande eens flink aan te pakken, deels noodzakelijk om aan de verzekeringsvoorwaarden te blijven voldoen. Deels omdat de hal na 40 jaar wel wat verbeteringen kan verdragen. Op de planning een groot deel van de verlichting vervangen, schilderwerk aan de binnenkant en op termijn nieuwe pannen op het dak.

Na het nodige sloopwerk o.a. van de meeste verlichting is inmiddels een deel van het leidingwerk vervangen en nieuwe verlichting geïnstalleerd, betaald uit het sponsorbedrag via Rabo Club Support. Momenteel wordt door enkele leden hard gewerkt om de hele hal een fris nieuw uiterlijk te geven. De vele bussen verf zijn trouwens gesponsord door Dusol, waarvoor dank. Gezocht wordt nog naar sponsors voor de dakpannen.

nl doet wand bijenhal